niedziela, 31 maja 2015

Rosołowa Galaretka

Co zrobić z rosołem, który pozostał nam po niedzielnym obiedzie? Oczywiście można go tradycyjnie przerobić na zupę pomidorową :) Jednak dzisiaj, chciałabym zaproponować coś, dla wielbicieli galaretek pod każdą postacią - bo sama do takowych się zaliczam. Do jej przygotowania wykorzystać można to, z czego przygotowany był rosół oraz dodać pasujące nam dodatki. Ja do swojej galaretki potrzebowałam: 

Składniki:


  • około litr rosołu
  • pół litra wody
  • 4 jajka 
  • pręga z rosołu
  • mrożona mieszanka warzyw brokuł - marchew - kalafior
  • 50 g żelatyny

Przygotowanie:


Rosół zagotowujemy z wodą, a następnie filtrujemy go przez gazę - aby stał się klarowny. Dodajemy żelatynę, mieszamy i odstawiamy do ostygnięcia.

Keksówkę wyścielamy folią spożywczą - dzięki temu łatwiej będzie nam później wyciągnąć naszą galaretkę. Na środku układamy ugotowane na twardo jajka.  Z boku układamy pokrojoną pręgę z rosołu.





 W garnku zagotowujemy wodę i wrzucamy na nią brokuła, marchewkę i kalafiora. Blanszujemy je przez chwilę po czym wyławiamy i układamy w keksówce.







Całość zalewamy wystudzonym rosołem z żelatyną i wkładamy do lodówki do zastygnięcia.  Wyciągamy, pomagając sobie folią, kroimy i gotowe!

Smacznego :)








3 komentarze:

  1. witam,
    świetny przepis :) podobnych szukam do konkursu :)

    ZAPRASZAM DO UDZIAŁU W KONKURSIE

    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/2015/06/konkurs-kulinarny-kuchnia-w-klimacie.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie galaretki, ale ja je robię małych opakowaniach po jogurtach :)

    OdpowiedzUsuń