środa, 26 sierpnia 2015

Maślankowe muffiny z borówkami amerykańskimi

Jakiś czas temu koleżanka w pracy powiedziała mi, że korzysta z mojego przepisu na czekoladowe muffiny i że najfajniejsze w nich jest to, że tak szybko je się przygotowuje ;) To mi przypomniało że, po pierwsze nie ma tego przepisu na blogu, a po drugie że dawno nie piekłam muffin ! Jako że tym razem nie postawiłam na czekoladowe babeczki to ten przepis jeszcze chwilę poczeka na publikacje - a tym czasem korzystając z sezonu na borówki amerykańskie - to one w tym przepisie występują w głównej roli.

Składniki:

Składniki suche:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru
  • 10g cukru z prawdziwą wanilią
  • szczypta soli

 Składniki mokre:
  • 1,5 szklanki maślanki naturalnej
  • 2 jajka
  • 6 łyżek oleju

i dodatkowo
  •  1,5 szklanki borówek amerykańskich 
  • jedna polewa z białej czekolady
  • jedna polewa z ciemnej czekolady

Przygotowanie:

Mąkę przesiewany do miski. Następnie dodajemy proszek do pieczenia, cukier, cukier z wanilią i sól.
W drugiej misce łączymy ze sobą rozbełtane jajka, olej oraz maślankę.

Mokre składniki przelewamy do suchych. Mieszamy. Gdy składniki się połączą dodajemy borówki amerykańskie i delikatnie mieszamy.

Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni. Masę przekładamy do formy wypełnionej papilotkami do około 3/4 wysokości. Pieczemy 20-25 minut - do czasu aż muffiny się zarumienią  i delikatnie popękają a sok z borówek będzie z nich wypływał.

Po upieczeniu wylewamy na nie polewy z białej i ciemnej czekolady.

Smacznego ! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz