czwartek, 20 sierpnia 2015

Zupa krem z cukinii

Zauważyłam, że jeśli chodzi o cukinię to zazwyczaj byłam monotematyczna:)

Zazwyczaj robiłam z niej leczo albo faszerowałam ją różnymi składnikami, ewentualnie marynowałam ją w zalewie curry. Tym razem postanowiłam zrobić coś innego, a mianowicie spróbować jak będzie smakować przygotowana z niej zupa. Okazało się to strzałem w dziesiątkę!


Składniki:

  • 1 cukinia
  • 2 małe ziemniaki
  • 800 ml bulionu
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 2 łyżki oliwy
  • ziele angielskie
  • oregano
  • pieprz ziołowy
  • pieprz zarnisty
  • sól

Przygotowanie:

Oliwę rozgrzewamy w garnku. Cukinię dokładnie myjemy i wraz ze skórką kroimy w półplasterki. Dodajemy posiekany czosnek. Dusimy cukinię do czasu aż zmięknie. Następnie dodajemy 800 ml bulionu oraz przyprawy - parę ziaren ziela angielskiego, pieprzu ziołowego oraz szczyptę oregano, pieprzu ziołowego i soli. Dodajemy również 2 ziemniaki i wszystko gotujemy do momentu aż ziemniaki będą miękkie. Następnie miksujemy zupę blenderem, a na koniec dodajemy do niej 2 łyżki śmietany, którą rozprowadzamy trzepaczką. Zupkę możemy podać z groszkiem ptysiowym lub ziołowymi grzankami

Smacznego ! :)



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz