niedziela, 5 lutego 2017

Placek po węgiersku

Placki ziemniaczane są na pewno znane wam wszystkim ;) Każdy lubi je w innej formie, jedni z dodatkiem soli i niczego więcej, inni z różnej maści sosami a jeszcze inni... z cukrem :)

Moja wersja placek po węgiersku to placek ziemniaczany z mięsnym sosem i dodatkiem śmietany. Jest aromatyczny, chrupiący i niezwykle syty!


Składniki:


  • 5 ziemniaków
  • 2 duże cebule
  • 1 jajko
  • 4 łyżki mąki
  • olej
  • 300 g mięsa wieprzowego na gulasz
  • 1 papryka czerwona
  • woda
  • 2 kromki chleba razowego
  • gęsta śmietana 18 %
  • koperek
  • sól
  • pieprz
  • słodka papryka
  • czosnek granulowany


Przygotowanie:

Mięso kroimy w kostkę i obsmażamy na oleju. Cebulę kroimy w piórka, paprykę w kostkę. Wszystko dodajemy od mięsa i chwilę smażymy. Następnie podlewamy wodą i dodajemy chleb podzielony na małe kawałki.  Doprawiamy solą, pieprzem, słodką papryką i czosnkiem. Dusimy pod przykryciem - około 30 minut aż mięso zmięknie i powstanie sos. W razie potrzeby możemy podlać wodą.

Ziemniaki obieramy i ścieramy na tarce. Cebulę obieramy i kroimy w kostkę. Wszystko przekładamy do miski, dodajemy jajko i mąkę. Doprawiamy solą i pieprzem. 

Placki smażymy na mocno rozgrzanym oleju, najlepiej na małej patelce - rozkładając masę na całej jej wielkości. Smażymy na złoty kolor, odsączamy z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym.

Placki polewamy przygotowanym sosem gulaszowym oraz podajemy z porządnym kleksem śmietany. Posypujemy koperkiem.

Smacznego ! ;)










19 komentarzy:

  1. uwielbiam placki ziemniaczane.. a dodatkowo z gulaszem są mega dobre :) aż zgłodniałam.. ale całe szczęście, że mam chłopaka kucharza więc jeszcze dziś go poproszę o takie pyszne jedzonko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Placki ziemniaczane super ale w tej formie nie przepadam
    Ale ja jestem koszmarna jeśli chodzi o jedzenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Placki ziemniaczane super ale w tej formie nie przepadam
    Ale ja jestem koszmarna jeśli chodzi o jedzenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię placki ziemniaczane. Tylko te tarcie kartofli jest uciążliwe :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja posiadam maszynę do tarcia warzyw :) bardzo ułatwia !!

      Usuń
  5. O jak dawno nie jadłam, aż się rozmarzyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za plackami ziemniaczanymi ale na placki po węgiersku zawsze się skuszę ;)
    Bardzo dobry przepis !


    Mój blog Pozdrawiam i obserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś była dyskusja o kalafiorze w placku. Pojawił się w pewnej łódzkiej restauracji. Zdecydowanie wolę opcję bez. Mięsno - gulaszową, aromatyczną, z papryką.... Po węgiersku. Tak naprawdę. Pyszny i pożywny przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja lubię placki warzywne, np. placki z cukinii lub marchewki lecz.. co klasyka to klasyka :) Pozdrawiam !

      Usuń
  8. O mamo ... zjadlabym😀 mój mąż uwielbia placki ziemniaczane .

    OdpowiedzUsuń
  9. mam trochę inny przepis, ale jest to moje ulubione danie!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Od placków powstrzymać się nie umiem. Mniam!

    OdpowiedzUsuń