piątek, 7 października 2016

Ketchup z cukinii

Ostatnio napastuje was przepisami na przetwory, nie macie już dość ? ;) Mam nadzieję, że nie ! Dzisiaj kolejny pomysł na wykorzystanie cukinii. Tym razem pod postacią naprawdę smakowitego ketchupu z cukinii.  Mnie zasmakował bardzo :) W mojej wersji jest lekko pikantny, ale oczywiście możecie pokombinować z przyprawami tak aby osiągnąć zadowalający was smak.

Składniki:

  • 3 średniej wielkości cukinie
  • 4 duże cebule
  • garść soli
  • 2 szklanki cukru
  • 1 szklanka octu
  • 400 g koncentratu pomidorowego
  • 500 g przecieru z pomidorów
  • łyżeczka pieprzu cayenne
  • łyżeczka słodkiej papryki
  • łyżeczka pieprzu

Przygotowanie:

Cukinię obieramy ze skóry, wycinamy gniazda nasienne i trzemy na tarce. Jeśli mamy maszynę do tarcia warzyw - będzie tutaj niezwykle pomocna. Obieramy cebulę i także trzemy na tarce. Całość mieszamy w garnku i zasypujemy garścią soli. Zostawiamy na noc - w lodówce.

Na drugi dzień  wstawiamy garnek na kuchenkę i gotujemy do momentu aż warzywa będą miękkie.

Następnie dodajemy cukier, ocet i wszystko mieszamy. Gotujemy przez około 20 minut. 

Dodajemy koncentrat, przecier pomidorowy oraz przyprawy. Wszystko mieszamy i gotujemy jeszcze przez chwilę.

Następnie miksujemy wszystko blenderem na jednolitą masę .

Ketchup umieszczamy w słoiczkach i pasteryzujemy w garnku przez około 20 minut.

Smacznego! ;)
 
 
 



 
 

1 komentarz:

  1. Mniam! Genialne! Ja ostatnio zacząłem gotować z aplikacją www.kcalmar.com Polecam, jako blogerską inspirację i życzę sukcesów!

    OdpowiedzUsuń