wtorek, 8 listopada 2016

Szybki i prosty chleb z żurawiną

Pieczenie chleba było czymś, co zawsze mnie przerażało. Jedyne do czego się ograniczałam to upieczenie chleba w specjalnie przeznaczonym do tego automacie - które polegało na wsypaniu składników i włączeniu maszyny :) Zmieniło się to, gdy wypróbowałam ten przepis! Okazało się bowiem, że można upiec naprawdę smaczny chleb w ekspresowym tempie ! Zachęcam was do wypróbowania ! 

Składniki:

  • 500 g mąki pszennej
  • 2 torebki suchych drożdży
  • 4 łyżki otrębów żytnich
  • 2 szklanki ciepłej wody
  • 2 łyżeczki cukru
  • 2 płaskie łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki ziół prowansalskich
  • 4 łyżki suszonej żurawiny
  • trochę tłuszczu i bułki tartej - do wysmarowania formy

Przygotowanie:

Drożdże wsypujemy do ciepłej wody. Dokładnie mieszamy i odstawiamy na parę minut

Mąkę pszenną, otręby, cukier, sól, żurawinę i zioła prowansalskie mieszamy ze sobą w dużej misce. Następnie wlewamy wodę z drożdżami.  Wszystko mieszamy za pomocą łyżki do uzyskania zwartej masy. Odstawiamy przykryte ściereczką na 30 minut.

Keksówkę natłuszczamy i obsypujemy bułką tartą. Przelewamy do niej ciasto. Odstawiamy jeszcze na parę minut w ciepłym miejscu

Chleb pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez godzinę. 

Smacznego ! ;)




4 komentarze:

  1. Pycha, nasza Mama też piecze taki domowy!

    OdpowiedzUsuń
  2. zamiast suchych dodałam swiezych drożdzy z pośpiechu, czy chleb nie wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie próbowałam robić go ze swiezymi ale wydaje mi sie ze świeże potrzebują więcej czasu i musu być przygotowany rozczyn żeby urosly... Ale kto wie ;) jeśli sie uda - napisz! ;)

    OdpowiedzUsuń