czwartek, 19 lutego 2015

Muffiny na słono

Jestem miłośniczką muffinek :) W związku z tym, przepisy na nie z pewnością nie raz pojawią się na tym blogu.

W standardowej wersji, kojarzą nam one się ze słodkościami. Ja jednak postanowiłam przygotować wersję, którą z apetytem można skonsumować podczas kolacji.



Składniki:

Ciasto:

Składniki suche:
  •  szklanki mąki pszennej
  •  jedna łyżeczka proszku do pieczenia
  •  łyżeczka soli
  • łyżeczka pieprzu
  • pół łyżeczki ostrej papryki w proszku
  • łyżeczka ziół prowansalskich

Składniki mokre:
  •   pół szklanki mleka
  •   jedno jajko
  •   50 ml oleju

 Dodatki:

Tak naprawdę, do tych muffin możemy dodać wszystko to co lubimy, albo to co akurat w tym momencie znajduje się w naszej lodówce. Ja do moich dodałam:

  • 6 plasterków szynki 
  • kawałek żółtego sera
  • kawałek papryki żółtej, zielonej, czerwonej
  • cebula


Przygotowanie:

Przygotowujemy dwie miski. W jednej łączymy wszystkie suche składniki, w drugiej wszystkie mokre.  Następnie  miskę z wymieszanymi mokrymi składnikami łączymy do miski z wymieszanymi składnikami suchymi. Mieszamy krótko, tak aby składniki tylko nam się połączymy. Nie wyrabiamy! W ten sposób powstaje nam ciasto.

Następnie kroimy w kostkę szynkę, ser, paprykę oraz cebulę. Wszystko to dodajemy do ciasta i krótko mieszamy

Tak przygotowaną masę przekładamy do foremek na muffiny. Ja użyłam silikonowych, jednak można także użyć blachy do muffin.

Na koniec posypujemy wierzch muffinek starkowanym żółtym serem.

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez 20 - 25 minut.  Obserwujmy, aż się zarumienią :)

Wyśmienicie smakują z sosem pomidorowym lub ze słodkim sosem chili

                                                                                                                        Smacznego! :) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz